• werk
  • over mij
  • referenties
  • Contact
CAROLE MINNEMA

Carole Minnema - Freelance visual designer & art director

  • werk
  • over mij
  • referenties
  • Contact

Abri campagne decembermaand

 

Concept, vormgeving en productie en art direction fotoshoot voor abricampagne decembermaand kleertjes.com. Feestelijk, herkenbaar, winters, assortimentsbreedte, A-merken... zomaar een greep uit de elementen die deze campagne moest bevatten. Daarnaast moest pre-sale aangekondigd worden. Ik heb er voor gekozen om meerdere posters te ontwerpen en in het beeld een bepaald elementen te benadrukken: de een winters, de ander feestelijk, etc. Daarnaast door de keuze van modellen (verschillende leeftijden) en product/merk de breedte en diversiteit van het assortiment te tonen. 

 

Kleertjes.com magazine

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
01.jpg 02.jpg 03.jpg 04.jpg 05.jpg 06.jpg 07.jpg 08.jpg 09.jpg 10.jpg 11.jpg 12.jpg 13.jpg 14.jpg 15.jpg 16.jpg
 

Concept, eindredactie en art direction van landelijk magazine voor kleertjes.com. Commercieel inspiratiemagazine verspreid in een oplage van 200.000 stuks. Uitgangspunt: Doelgroepbreedte laten zien (0-16 jaar), eigen unieke fotografie met verschillende modethema's waarin A-merken een prominente rol spelen, inspireren, grootte van het assortiment communiceren.

 

Huisstijl kleertjes.com

 

Bij een nieuw logo hoort ook een passende huisstijl. Eigentijds, ondeugend, en voor dit bedrijf met een vrolijke knipoog. Het beeldmerk van de aap heb ik als grafisch element op een speelse manier terug laten komen op de achterzijde van het briefpapier en visitekaartjes. En deze visitekaartjes zijn er ook nog eens in verschillende kleurvarianten zodat elke medewerker een 'eigen' kaartje heeft.

 

Diverse online uitingen

View fullsize EIGENWIJZE prijzen Navigatiepags 500x500-babyshoes.jpg
View fullsize EIGENWIJZE prijzen Navigatiepags 500x500-kids.jpg
View fullsize EIGENWIJZE prijzen Navigatiepags 500x500-shoes.jpg
View fullsize EIGENWIJZE prijzen Navigatiepags 500x500-teens.jpg

Eigenwijze prijzen: online activatieconcept om de verkoop van de zogenaamde 'slowmovers' te stimuleren. 


View fullsize back-to-school-thema-1.jpg
View fullsize back-to-school-thema-2.jpg
View fullsize back-to-school-thema-3.jpg
View fullsize back-to-school-thema-4.jpg
 

Back to school & Denim concept: 2 terugkerende thema's binnen de retailkalender. Eerst een kleurenpalet, typografie en beeldconcept ontwikkeld, daarna door copy en marketing laten uitwerken. Zo ontstaat een herkenbare, evenwichtige stijl die uitgerold kan worden naar banners, nieuwsbrief en andere items.

 

 

SALE concept en vormgeving van de bijbehorende nieuwsbrieven. Hoe verder de sale vordert, des te meer rood en minder sfeer. Duidelijker communicatie van de kortingspercentages.

 

Moodboard Style DNA

 

Zoals zoveel strategische plannen was het nieuwe Style DNA ook voornamelijk tekstueel vastgelegd in een document. Aan mij de vraag dit document visueel te vertalen naar een groot moodboard, zodat de marketingafdeling meer feeling met het nieuwe DNA kreeg én geïnspireerd werd.

 

Conceptvoorstel restyling homepage

 

Bovenstaand een frisse restyling van de oude homepage. Minder oranje, strakker basislogo, duidelijker communicatie en eigentijdser vormgegeven. Benieuwd naar de oude homepage? Klik hier

 

Abri campagne jubileum

 

Concept en ontwerp abricampagne ten behoeve van het 10-jarig bestaan van kleertjes.com. Dynamische, vrolijke poses. Modellen in verschillende leeftijden in diverse fashionstijlen om de breedte van het assortiment te laten zien. Tevens is het de introductie van het 'overgangslogo' waarin het oude Comic Sans logo plaatsmaakt voor een logo met strakke, schreefloze letters.

 
CONTACT ME >

Website van freelance visual designer en art director Carole Minnema.

Bekijk portfolio, contactgegevens en privacy statement | ©2016 |